HALO DUBAI | Miracle Garden

Assalamualaikum, jumpa lagi kita ye. Harap-harap korang semua sihat sokmo. Ok, aku malas nak panjangkan intro aku, so mari kita singkatkan. Entri yang sebelum ni aku ada berkongsi dengan korang gambar-gambar masa aku gi jimba-jimba di pantai menarik di Jumeirah Dubai, Rashid Hospital dan Hard Rock Cafe. Dan kali ni, aku nak share dengan korang gambar-gambar menarik bunga-bunga yg ada kat Miracle Garden ni. Kalau siapa yang peminat bunga, gi tempat ni... aku 'syak' takde drang 'pengsan' derang akan 'meroyan' ha ha ha sebab menggila tengok bunga-bunga yg berkembang, rasa macam kat kayangan pun ada aku rasa. Jom kita tengok apa yg menarik ada kat Miracle Garden ni....




Amacam? Geram tak tengok bunga-bunga ni? Ha... aku cakap tak caya, ni korang baru tengok gambar, blom lagi gi kat taman tu. Tapi untuk pengetahuan korang Taman ni hanya beroperasi waktu musim sejuk je bermula dari Januari sampai April setiap tahun, sebab masa ni Dubai musim sejuk. Nak masuk kat garden ni tak la mahal sangat, seorang dikenakan 30 Dirham, pada yang tak boleh jalan, tapi nak jalan-jalan, don't worry 'wheel chair' ada disedikan for free. Korang cuma perlu tinggalkan ID atau Passport. Taman ni besar, dan tema dia ada macam-macam. Setiap sudut akan di gubah mengikut tempat-temapt yg fofular mcm dreang buat replika Eiffel Tower la... macam-macam. Sampai aku pun tak terlist kan semua-semua. Tapi yang aku pasti kalau taman ni kat Malaysia, dah sah-sah tiap musim cuti sekolah ramai pasangan perantin yang aku shoot untuk pre-wedding... kan?

                         
   
                         

                           

                           

                            

                            

                            

                            

                            

                            

                             

                             

Masa aku gi kat situ rasa macam Alice In Wonderland pun ada gak, rasa macam dok dalam poster pun ada ha ha ha. Kat sana selain taman-taman indah yg dibentuk begitu menarik, ada jugak gerai-gerai menjual makanan di sepanjang taman tu. Dan kalau nak membasahkan tekak minum dan santai-santai sambil menikmati pemandangan menarik kat situ, ada disediakan gerai makan. Makanan memang limited, mahal dan so so jer la.... 











Ok la... mati akal aku nak tulis apa lagi pasal taman ni... krik3 ha ha ha apa-apa pun harap korang dpt sedikit info and gambar-gambar bunga untuk tatapan mato kan... ok la next time aku share pengalaman aku main salji kat DUBAI... till then... bye bye...

Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

14 comments:

  1. Replies
    1. Siti rohaida yusoff mmg cantik.... menggila gi sana.... mcm kat syurga rasanya ^_^

      Delete
  2. subhanallah..cantik yang amat sangat, kalau mak sy pegi nie, misti sengih lebar dapat cuci2 mata tgk bunga..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mizz Erma... mmg masuk2 jer kat pintu gerbang dah tak nampak hijau... semua warna warni... tpi dia byk tanam bunga petunia... klw ada rezeki gi la bwk mak... tpi dia setiap Jan - Apri je lepas tu dah musim panas taman tu dah tutup

      Delete
  3. subhanaAllah...cantik sangat kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alin Marlini... ha ha ha akak dah agak dan mesti orang2 mompan lau tgk gambar2 kat atas tu suka sgt... silap2 ari bulan lelaki pun ada yg minat bunga2 ni kan? ^_^

      Delete
  4. Subahanallah cantik gila xD

    ReplyDelete
  5. Pehh..amazing gila taman dia noona.. nampak macam panas terik walaupun musim sejuk. memang tak rasa bahang ke noona??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amirul aah, masa noona gi tu cuaca sejuk dia dah x berapa sejuk mcm msa mula2 noona sampai dubai... matahari dia dah rasa terik kena kat muka anyway the garden was awesome

      Delete
  6. Assalamualaikum

    Cantiknyer. Indah sangat indah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAWANA ye terpegun masa masuk kat situ... penuh dgn bunga petunia yg warna warni

      Delete